Planuojate važinėti dviračiu kiekvieną dieną, ar tik vieną-dvi dienas per savaitę? Galbūt norite dviračio treniruotėms, kelionėms, važinėjimui į darbą ir atgal arba dienos pasivažinėjimams užmiestyje? Naujo dviračio pirkimas yra svarbus sprendimas, kurio nereikėtų priimti paskubomis. Verta apgalvoti savo poreikius, kad įsigytumėte saugų, patogų, o svarbiausią tokį, su kuriuo nesinorės skirtis.
Dviračio paieškas pradėkite nuo dviračio tipo pasirinkimo. Kalnų dviračiai - kalnams, o plento dviračiai - plentui? Išties dviračio tipo pasirinkimas priklauso nuo to, kur planuojate važiuoti: gatvėmis, dviračių takais, neasfaltuotais sunkiai pravažiuojamais keliais, kalvotomis vietovėmis ar tam tikru tų vietų deriniu.
Plento dviračiai skirti sportiniam važinėjimui asfaltuotais keliais ir dviračių takais. Tokiu dviračiu galima vykti ir į darbą, tačiau reikėtų įvertinti, jog visa jo konstrukcija sukurta greičiui ir lygiam keliui. Plento dviračio rėmas lengvas, padangos siauros, sėdynė ir vairas beveik viename lygyje, todėl dviratininkas turi sėdėti pasilenkęs kuo arčiau vairo.
Kalnų dviračiai MTB nepamainomi važiuojant kalvotais ir nelygiais paviršiais. Jie turi daugiau žemų pavarų nei plento dviračiai, todėl galite važiuoti statesniu reljefu. Sukurti būti su plačiomis padangomis, smūgius sugeriančių mazgų funkcijomis ir tvirta konstrukcija, kalnų dviračiai gali įveikti sudėtingas trasas. MTB tinka ir važiavimui grindiniu, tačiau vėlgi reikėtų įvertinti grubių padangų sukeliamą pasipriešinimą ir sportinę sėdėseną.
Cyclocross / Gravel yra idealus pasirinkimas, jei norite važiuoti šiek tiek greičiau, o jūsų kelyje pasitaikys ir asfalto, ir žvyro ar purvo. Kilę iš ciklokroso lenktyninių dviračių klasės, žvyro dviračiai turi nuleidžiamą vairą, dėl ko didėja aerodinaminis efektyvumas, o platesnės padangos garantuoja užtikrintą sukibimą su nestabilaus grunto danga.
Miesto dviratis skirtas neskubiems pasivažinėjimams miesto gatvėmis į darbą ar iš jo bei užmiesčio keliais ieškant tobulos vietos iškylai. Atstumas nuo vairo iki sėdynės trumpesnis nei kitų dviračių, todėl dviratininko sėdėsena gana tiesi ir patogi. Rėmas kiek sunkesnis, tačiau tvirtas, komplektuojamas su lengvai prižiūrimomis pavarų sistemomis, bagažine, purvasargiais ir žibintais.
Hibridiniai dviračiai išsiskiria savo universalumu apjungdami specializuotų MTB kalnų ir plento dviračių savybes. Hibridiniai dviračiai gaminami įvairių stilių ir variantų, tačiau visų jų dizaino pagrindas yra komfortas. Patogi vairavimo padėtis, lengvas rėmas, vidutinio pločio padangos, efektyvi stabdžių ir pavarų sistema, laikikliai purvasargiams, dėtuvėms ir kitiems aksesuarams – viskas ko reikia važiuojant įvairaus tipo reljefu į darbą, bei tvarkant reikalus mieste. Pasibaigus darbo savaitei, jie puikiai tinka laisvalaikio pasivažinėjimui kaimynystėje ar dviračių takais, mėgėjiškam sportui ir netolimoms turistinėms kelionėms.
Atskiram tipui galima priskirti vaikiškus dviračius. Modelių pasirinkimas išties didelis – nuo skirtų patiems mažiausiems ir padedančių mokytis, iki tokios komplektacijos, kuri leidžia tobulinti įgūdžius.
Pasirinkus dviračio tipą, bene svarbiausia įsigyti tinkamo dydžio dviratį. Didžiausią komfortą jausite važinėdamiesi dviračiu, kurio rėmo dydis atitiks jūsų ūgį ir vidinį kojos ilgį. Dviračių gamintojai pateikia dydžių lenteles, kuriose nurodo dviratininko ūgiui tinkamą dviračio rėmo dydį centimetrais ar raidėmis. Lentelės yra rekomendacinio pobūdžio, tačiau nedidelius skirtumus dažnai galima kompensuoti keičiant sėdynės ar vairo padėtį. Žinoma, itin daug ir profesionaliai važinėjantiems dviračiu, tinkamos geometrijos rėmui atrasti prireikia kur kas daugiau duomenų, ne tik ūgio.
Galima sakyti, kad sunkūs ir rūdyti linkę plieniniai rėmai yra labiau istorija, nei svarstytinas pasirinkimas. Populiariausia rėmų gamybos medžiaga šiais laikas – aliuminis. Aliuminio lydinio rėmai yra palyginti lengvi, o kartu tvirti ir gerai atlaikantys krūvius. Anglies pluošto ar titano dviračių rėmai turi savo pranašumų, tačiau dažniausiai juos renkasi profesionalai.
Dviračio pavarų skaičius nustatomas pagal žvaigždžių skaičių priekyje ir gale. Priekyje gali būti viena, dvi arba trys žvaigždės. Galinėje dalyje kasetėje esančių žvaigždučių skaičius dažniausiai svyruoja nuo 8 iki 12. Norėdami sužinoti dviračio pavarų skaičių, tiesiog padauginkite priekinių ir galinių žvaigždučių skaičių, pavyzdžiui, 1x11, 2x11, 3x9 ir panašiai. Didelis pavarų skaičius padeda tiksliai pasirinkti reikiamą pavarą, efektyviau palaiko patogų važiavimo greitį. Kitą vertus, pavarų sistemos su dideliu žvaigždučių skaičiumi suteikia dviračiui ne visuomet pageidaujamo papildomo svorio bei padidina dviračio eksploatacijos kaštus.
Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad svarbu ne tik pavarų skaičius, bet ir jų diapazonas (intervalas tarp aukštų ir žemų pavarų). Kai kuriais atvejais 1x12 pavarų sistema užtikrina platesnį ar tokį patį diapazoną kaip ir 2x9 sistemos. Tai priklauso nuo priekinių ir galinių žvaigždžių dantukų skaičiaus. Važiuojant lygia asfalto danga, ar esant nedidėlėms įkalnėms pakanka, kad pavaros viena nuo kitos skirtųsi nežymiai, plataus pavarų diapazono prireikia važiuojant bekele. Akivaizdu, kad kiekvieno tipo (MTB, plento ar kito) dviratis komplektuojamas su pavarų sistema, geriausiai atitinkančia jo paskirtį.
Ratų dydis yra dar viena dviračio ypatybė, kurią daugiausia lemia jūsų pasirinkta dviračio kategorija. Dideli ratai yra lėti įsibėgėjant, tačiau jie palaipsniui pasiekia didesnį greitį. Didesniam greičiui skirtos lengvos ir siauros padangos su itin mažu protektoriumi ar visai be jo. Tokios padangos efektyvios ant lygios kelio dangos. Plačios padangos su giliu ar vidutiniu protektoriumi bus skirtos bekelei. Važiojant nelygiu paviršiumi ar gabenant papildomą svorį pravers tvirtesni, daugiau stipinų turintys ratai.
V-brake tipo stabdžiai veikia prispaudžiant stabdžių trinkeles prie ratų ratlankių šonų. Šių stabdžių trinkelių susidėvėjimą paprasta patikrinti, o susidėvėjusias trinkeles pakeisti. V tipo stabdžių efektyvumas kiek sumažėja į ratus pakliuvus purvo ar vandens, jie gali kaisti važinėjantis kalvotomis vietovėmis. Tačiau dėl mažo svorio ir lengvos priežiūros V tipo stabdžiai yra populiarus ekonomiškas pasirinkimas.
Diskiniai stabdžiai dviračiui prideda svorio, tačiau yra itin patikimi bet kokiomis oro sąlygomis ir efektyviausi. Diskiniai stabdžiai gali būti mechaniniai arba hidrauliniai. Mechaninius diskinius stabdžius, dėl kiek paprastesnės jų priežiūros, labiau linkę rinktis ilgas keliones mėgstantys dviratininkai. Hidrauliniai diskiniai stabdžiai dėl savo tikslumo mėgiami tų, kurie dalyvauja varžybose ar važinėja itin sudėtingu reljefu.
Dviračio kaina yra neatsiejama nuo medžiagų ir komponentų kokybės bei komplektacijos. Tikėtina, kad profesionaliam sportui skirtas dviratis kainuos brangiau nei mėgėjiškas. Vis tik planuojant biudžetą pirkiniui verta atsižvelgti į tai, jog kokybiškas, individualius poreikius atitinkantis dviratis yra ilgalaikė investiciją. Sutaupyti visuomet galima pasinaudojus parduotuvėje siūloma mažų kainų akcija ar nuolaida. Terrasport Vilnius parduotuvėje dviračius galite įsigyti ir išsimokėtinai. Sudarę lizingo sutartį dviratį galite atsiimti iškart, o mokėti pasirinkto dydžio dalimis pagal sutartą grafiką.
Internetinė parduotuvė – puikus būdas nusipirkti dviratį taupantiems laiką. Norimą modelį užsisakyti galima vos keliais mygtuko paspaudimais neišeinant iš namų ar biuro. Visas siūlomas prekes turime sandėlyje, todėl užsisakę jas internetinėje parduotuvėje, Ogmios mieste atsiimti jas galėsite tą pačią dieną. Jei kiltų abejonių kokį dviratį pasirinkti, labai kviečiame pasikonsultuoti su mūsų patyrusiais sporto konsultantais! Tai galite padaryti mūsų fizinėje parduotuvėje, įsikūrusioje Ogmios mieste, Vilniuje, o perkant internetu - susisiekę „Kontaktai“ skiltyje nurodytais mūsų kontaktais.