Dviračių sportas
Subkategorijos
-
Dviračiai
Planuojate važinėti dviračiu kiekvieną dieną, ar tik vieną-dvi dienas per savaitę? Galbūt norite dviračio treniruotėms, kelionėms, važinėjimui į darbą ir atgal arba dienos pasivažinėjimams užmiestyje? Naujo dviračio pirkimas yra svarbus sprendimas, kurio nereikėtų priimti paskubomis. Verta apgalvoti savo poreikius, kad įsigytumėte saugų, patogų, o svarbiausią tokį, su kuriuo nesinorės skirtis.
Į ką atsižvelgti renkantis dviratį?
Dviračio paieškas pradėkite nuo dviračio tipo pasirinkimo. Kalnų dviračiai - kalnams, o plento dviračiai - plentui? Išties dviračio tipo pasirinkimas priklauso nuo to, kur planuojate važiuoti: gatvėmis, dviračių takais, neasfaltuotais sunkiai pravažiuojamais keliais, kalvotomis vietovėmis ar tam tikru tų vietų deriniu.
Plento dviračiai skirti sportiniam važinėjimui asfaltuotais keliais ir dviračių takais. Tokiu dviračiu galima vykti ir į darbą, tačiau reikėtų įvertinti, jog visa jo konstrukcija sukurta greičiui ir lygiam keliui. Plento dviračio rėmas lengvas, padangos siauros, sėdynė ir vairas beveik viename lygyje, todėl dviratininkas turi sėdėti pasilenkęs kuo arčiau vairo.
Kalnų dviračiai MTB nepamainomi važiuojant kalvotais ir nelygiais paviršiais. Jie turi daugiau žemų pavarų nei plento dviračiai, todėl galite važiuoti statesniu reljefu. Sukurti būti su plačiomis padangomis, smūgius sugeriančių mazgų funkcijomis ir tvirta konstrukcija, kalnų dviračiai gali įveikti sudėtingas trasas. MTB tinka ir važiavimui grindiniu, tačiau vėlgi reikėtų įvertinti grubių padangų sukeliamą pasipriešinimą ir sportinę sėdėseną.
Cyclocross / Gravel yra idealus pasirinkimas, jei norite važiuoti šiek tiek greičiau, o jūsų kelyje pasitaikys ir asfalto, ir žvyro ar purvo. Kilę iš ciklokroso lenktyninių dviračių klasės, žvyro dviračiai turi nuleidžiamą vairą, dėl ko didėja aerodinaminis efektyvumas, o platesnės padangos garantuoja užtikrintą sukibimą su nestabilaus grunto danga.
Miesto dviratis skirtas neskubiems pasivažinėjimams miesto gatvėmis į darbą ar iš jo bei užmiesčio keliais ieškant tobulos vietos iškylai. Atstumas nuo vairo iki sėdynės trumpesnis nei kitų dviračių, todėl dviratininko sėdėsena gana tiesi ir patogi. Rėmas kiek sunkesnis, tačiau tvirtas, komplektuojamas su lengvai prižiūrimomis pavarų sistemomis, bagažine, purvasargiais ir žibintais.
Hibridiniai dviračiai išsiskiria savo universalumu apjungdami specializuotų MTB kalnų ir plento dviračių savybes. Hibridiniai dviračiai gaminami įvairių stilių ir variantų, tačiau visų jų dizaino pagrindas yra komfortas. Patogi vairavimo padėtis, lengvas rėmas, vidutinio pločio padangos, efektyvi stabdžių ir pavarų sistema, laikikliai purvasargiams, dėtuvėms ir kitiems aksesuarams – viskas ko reikia važiuojant įvairaus tipo reljefu į darbą, bei tvarkant reikalus mieste. Pasibaigus darbo savaitei, jie puikiai tinka laisvalaikio pasivažinėjimui kaimynystėje ar dviračių takais, mėgėjiškam sportui ir netolimoms turistinėms kelionėms.
Atskiram tipui galima priskirti vaikiškus dviračius. Modelių pasirinkimas išties didelis – nuo skirtų patiems mažiausiems ir padedančių mokytis, iki tokios komplektacijos, kuri leidžia tobulinti įgūdžius.
Dviračio dydis
Pasirinkus dviračio tipą, bene svarbiausia įsigyti tinkamo dydžio dviratį. Didžiausią komfortą jausite važinėdamiesi dviračiu, kurio rėmo dydis atitiks jūsų ūgį ir vidinį kojos ilgį. Dviračių gamintojai pateikia dydžių lenteles, kuriose nurodo dviratininko ūgiui tinkamą dviračio rėmo dydį centimetrais ar raidėmis. Lentelės yra rekomendacinio pobūdžio, tačiau nedidelius skirtumus dažnai galima kompensuoti keičiant sėdynės ar vairo padėtį. Žinoma, itin daug ir profesionaliai važinėjantiems dviračiu, tinkamos geometrijos rėmui atrasti prireikia kur kas daugiau duomenų, ne tik ūgio.
Rėmo tipas
Galima sakyti, kad sunkūs ir rūdyti linkę plieniniai rėmai yra labiau istorija, nei svarstytinas pasirinkimas. Populiariausia rėmų gamybos medžiaga šiais laikas – aliuminis. Aliuminio lydinio rėmai yra palyginti lengvi, o kartu tvirti ir gerai atlaikantys krūvius. Anglies pluošto ar titano dviračių rėmai turi savo pranašumų, tačiau dažniausiai juos renkasi profesionalai.
Pavarų skaičių
Dviračio pavarų skaičius nustatomas pagal žvaigždžių skaičių priekyje ir gale. Priekyje gali būti viena, dvi arba trys žvaigždės. Galinėje dalyje kasetėje esančių žvaigždučių skaičius dažniausiai svyruoja nuo 8 iki 12. Norėdami sužinoti dviračio pavarų skaičių, tiesiog padauginkite priekinių ir galinių žvaigždučių skaičių, pavyzdžiui, 1x11, 2x11, 3x9 ir panašiai. Didelis pavarų skaičius padeda tiksliai pasirinkti reikiamą pavarą, efektyviau palaiko patogų važiavimo greitį. Kitą vertus, pavarų sistemos su dideliu žvaigždučių skaičiumi suteikia dviračiui ne visuomet pageidaujamo papildomo svorio bei padidina dviračio eksploatacijos kaštus.
Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad svarbu ne tik pavarų skaičius, bet ir jų diapazonas (intervalas tarp aukštų ir žemų pavarų). Kai kuriais atvejais 1x12 pavarų sistema užtikrina platesnį ar tokį patį diapazoną kaip ir 2x9 sistemos. Tai priklauso nuo priekinių ir galinių žvaigždžių dantukų skaičiaus. Važiuojant lygia asfalto danga, ar esant nedidėlėms įkalnėms pakanka, kad pavaros viena nuo kitos skirtųsi nežymiai, plataus pavarų diapazono prireikia važiuojant bekele. Akivaizdu, kad kiekvieno tipo (MTB, plento ar kito) dviratis komplektuojamas su pavarų sistema, geriausiai atitinkančia jo paskirtį.Ratų dydis
Ratų dydis yra dar viena dviračio ypatybė, kurią daugiausia lemia jūsų pasirinkta dviračio kategorija. Dideli ratai yra lėti įsibėgėjant, tačiau jie palaipsniui pasiekia didesnį greitį. Didesniam greičiui skirtos lengvos ir siauros padangos su itin mažu protektoriumi ar visai be jo. Tokios padangos efektyvios ant lygios kelio dangos. Plačios padangos su giliu ar vidutiniu protektoriumi bus skirtos bekelei. Važiojant nelygiu paviršiumi ar gabenant papildomą svorį pravers tvirtesni, daugiau stipinų turintys ratai.
Dviračio stabdžiai
V-brake tipo stabdžiai veikia prispaudžiant stabdžių trinkeles prie ratų ratlankių šonų. Šių stabdžių trinkelių susidėvėjimą paprasta patikrinti, o susidėvėjusias trinkeles pakeisti. V tipo stabdžių efektyvumas kiek sumažėja į ratus pakliuvus purvo ar vandens, jie gali kaisti važinėjantis kalvotomis vietovėmis. Tačiau dėl mažo svorio ir lengvos priežiūros V tipo stabdžiai yra populiarus ekonomiškas pasirinkimas.
Diskiniai stabdžiai dviračiui prideda svorio, tačiau yra itin patikimi bet kokiomis oro sąlygomis ir efektyviausi. Diskiniai stabdžiai gali būti mechaniniai arba hidrauliniai. Mechaninius diskinius stabdžius, dėl kiek paprastesnės jų priežiūros, labiau linkę rinktis ilgas keliones mėgstantys dviratininkai. Hidrauliniai diskiniai stabdžiai dėl savo tikslumo mėgiami tų, kurie dalyvauja varžybose ar važinėja itin sudėtingu reljefu.Nuo ko priklauso dviračių kainos?
Dviračio kaina yra neatsiejama nuo medžiagų ir komponentų kokybės bei komplektacijos. Tikėtina, kad profesionaliam sportui skirtas dviratis kainuos brangiau nei mėgėjiškas. Vis tik planuojant biudžetą pirkiniui verta atsižvelgti į tai, jog kokybiškas, individualius poreikius atitinkantis dviratis yra ilgalaikė investiciją. Sutaupyti visuomet galima pasinaudojus parduotuvėje siūloma mažų kainų akcija ar nuolaida. Terrasport Vilnius parduotuvėje dviračius galite įsigyti ir išsimokėtinai. Sudarę lizingo sutartį dviratį galite atsiimti iškart, o mokėti pasirinkto dydžio dalimis pagal sutartą grafiką.
Kodėl verta dviratį pirkti internetu?
Internetinė parduotuvė – puikus būdas nusipirkti dviratį taupantiems laiką. Norimą modelį užsisakyti galima vos keliais mygtuko paspaudimais neišeinant iš namų ar biuro. Visas siūlomas prekes turime sandėlyje, todėl užsisakę jas internetinėje parduotuvėje, Ogmios mieste atsiimti jas galėsite tą pačią dieną. Jei kiltų abejonių kokį dviratį pasirinkti, labai kviečiame pasikonsultuoti su mūsų patyrusiais sporto konsultantais! Tai galite padaryti mūsų fizinėje parduotuvėje, įsikūrusioje Ogmios mieste, Vilniuje, o perkant internetu - susisiekę „Kontaktai“ skiltyje nurodytais mūsų kontaktais.
-
Dviračių dalys
Plačiąja prasme dviračio dalimis vadinami visi dviračio komponentai, kurie užtikrina jo funkcionavimą, o kartu ir aksesuarai – žibintai, bagažinės, krepšiai ar purvasargiai. Ir jeigu įsigyti dviračio kojelę, ar ne – kiekvieno apsisprendimo reikalas, tai atsarginių pavarų, stabdžių sistemos dalių, padangų ilgainiui prisireikia visiems dviratininkams.
Populiariausios atsarginės dviračių dalys ir detalės
Padangos. Pagrindiniai padangų parametrai yra jų skersmuo ir plotis, nurodomi ant pačios padangos. Renkantis tinkamas dviračio padangas jas reikia derinti prie dviračio tipo ir važiavimo tipo. Greitam važiavimui lygiu keliu ir plento dviračiu tinkamiausios siauros (18-32 mm) ir beveik be protektoriaus padangos. Slėgis jose yra nuo 80 iki 120 psi, kad užtikrintų maksimalų našumą. Bekelėms ir kalvotam reljefui įveikti MTB kalnų dviračiui reikalingos itin plačios, grubaus protektoriaus padangos, užtikrinančios maksimalų sukibimą ir lengvesnį važiavimą. Oras tokiose padangose veikia kaip papildomas amortizatorius, todėl slėgis padangose nedidelis – nuo 25 iki 50 psi. Tuo tarpu gravel/cyclocross dviračiams skirtos padangos bus kažkur per vidurį tarp pentinio ir kalnų dviračio. Jų plotis dažnai apie 32 – 40 cm, o protektorius vidutinio grubumo. Dauguma miesto dviračiams skirtų padangų taip pat pasižymi didesniu pločiu, kad padidintų komfortą važiuojant nelygiomis gatvėmis.
Kai kurios padangos turi žemesnio profilio protektoriaus raštą centre, kad būtų mažesnis pasipriešinimas riedėjimui, o šonuose yra grubesnis protektorius, padidinantis sukibimą ir palengvinantis valdymą posūkiuose.
Padangos su aramidinio pluošto juostele yra atsparesnės pradūrimams. Ant korpuso, tiesiai po padangos protektoriumi, esanti juostelė apsaugo nuo stiklo, vinių ir kitų aštrių šiukšlių, tačiau yra pakankamai lengva, ir nedaro įtakos padangos greičiui ar lankstumui.
Aukštesnis 120 TPI korpusas yra lengvesnis, plonesnis ir galės geriau prisitaikyti prie reljefo formos. Tačiau 60 TPI korpusas yra kiek atsparesnis pradūrimui, trinčiai ir įpjovimams.Pavarų ir stabdžių sistemos dalys. Reguliarus grandinės keitimas gali pailginti pavarų sistemos tarnavimo laiką. Labai susidėvėjusios grandinės ne tik sulėtina pavarų perjungimą, bet ir daug greičiau sudėvi priekinę žvaigždę ar net galinį žvaigždučių bloką. Grandinės nusidėvėjimui nustatyti galima naudoti specialų matuoklį, o reikiamą grandinės ilgį nustatyti išmatavus senąją.
Tačiau net ir laiku pakeitus grandinę bei tinkamai prižiūrint pavarų sistemą, galinės ir priekinės žvaigždės kada nors susidėvi. Apie susidėvėjusią priekinę žvaigždę arba galinį žvaigždžių bloką dažnai įspėja nudilę dantukai bei slystanti grandinė (jei ji nėra sena). „Pavargus“ priekinei žvaigždei dar gali atsirasti ir šlifavimo garsas, kuris sustiprėja esant apkrovai, kai važiuojama aukštesne pavara. Naujas žvaigždes reikėtų pasirinkti ne tik pagal turimą modelį ar dantukų skaičių, bet ir žvaigždės tvirtinimą.
Reguliariai būtina keisti ir diskinių stabdžių kaladėles. Stabdžių kaladėlės keičiamos, kai švitrinis sluoksnis nusitrina mažiau nei 1 mm.Kada jau laikas keisti dviračio dalis?
Dviračio dalių prisireikia norint patobulinti sąranką ar papildyti aksesuarais. Išsirinkti „greitesnių“ padangų porą, patogesnę sėdynę, kojelę, žibintą, juostas vairui ar įsigyti specialią pompą. Rėmai ir šakės gali tarnauti visą gyvenimą, tačiau kai kurie komponentai natūraliai dėvisi dėl kasdienio naudojimo. Jei nedegate aistra dviračių remontui, verta žinoti, kas ne visada apie susidėvėjusias dalis praneša nenatūralūs garsai ar žvangėjimas. Todėl paprasčiausias būdas pasirūpinti savo dviračiu – reguliariai naudotis dviračių serviso paslaugomis.
Ką daryti, kad dviratis ilgai tarnautų?
Kad dviratis kuo ilgiau tarnautų būtina reguliariai rūpintis jo švara ir atlikti elementarią „techninę apžiūrą“. Dviračio rėmui, grandinei, žvaigždėms, pedalams, stabdžiams, sėdynei ir kitoms dalims valyti tereikia vandens, kempinės, šepetėlio ir riebalų valiklio (vadinamo „nuriebalintojo“). Venkite naudoti agresyvias ar koroziją skatinančias valymo priemones. Nuvalius dviratį reikėtų sutepti pavarų ir stabdžių sistemos dalis, pedalų mechanizmą ir spynas. Kalbant apie tepalą – daugiau nereiškia geriau. Tepalo perteklių būtina pašalinti, kitaip jis pritrauks daugiau nešvarumų ir neigiamai paveiks pavarų perjungimą.
Dviračių dalis kviečiame pirkti internetu arba mūsų fizinėje parduotuvėje
Jei atėjo metas pirkti atsargines dviračių dalis ar detales, labai kviečiame pasikonsultuoti su mūsų patyrusiais sporto prekių konsultantais. Tai galite padaryti mūsų fizinėje parduotuvėje, įsikūrusioje Ogmios mieste, Vilniuje. Tinkamas dviračio dalis padėsime išsirinkti ir norintiems pirkti internetu. Tereikia susisiekti su mūsų konsultantais skiltyje „Kontaktai” nurodytais būdais. Prekes, užsakytas internetu, fizinėje parduotuvėje galėsite atsiimti jau tą pačią dieną!
-
Dviračių aksesuarai