Kokią riedlentę rinktis?

Visos riedlentės yra skirtingos ir turi savo paskirtį ir privalumų . Kokią riedlentę jums derėtų rinktis priklauso nuo važiavimo stiliaus ir vietos. Trumpai paaiškinsime apie pagrindinius riedlenčių tipus.

Klasikinė riedlentė

Klasikinę riedlentę galite naudoti važinėjimui ir triukams tiek gatvėje, tiek ir skate parke. Jeigu orientuojatės į važinėjimą gatvėmis, rinkitės riedlentę su mažesniais ratukais, taip būsite arčiau žemės ir jausitės stabiliau. Jeigu važinėjate rampose ir atliekate triukus, rinkitės riedlentes kiek didesniais ratais, nes čia bus reikalingas greitis. Riedlentės paprastai yra gaminamos iš klevo. Tai itin didelio tankio ir tvirta mediena. Tvirčiausia laikoma kanadietiško klevo mediena, o riedlentės pagamintos iš jo yra pačios patvariausios ir brangiausios. Klevinės riedlentės nesideformuos ir nesulūš net patirdamos stiprius smūgius.

Longboard'as

Longboardų būną skirtingų paskirčių ir variantų. Longboardą galite naudoti downhill‘ui, kaip transporto priemonę ar netgi šokiams. Longboardai – kruizeriai yra puikus pasirinkimas pradedantiesiems riedlentininkams, kas nori tiesiog riedėti gatvėmis. Downhill‘o loangboardai yra itin tvirti ir stabilūs, jie sukurti greičiui. Šokėjo longboardo ilgis leidžia ant jo atlikti šokio žingsnelius kol riedate. Laisvojo stiliaus loangboardai yra puikus pasirinkimas jei norite daryti triukus ant lygaus paviršiaus. Skirtingai nuo klasikinės riedlentės, longboardo lente nebūtinai bus pagaminta tik iš klevo medienos. Čia plačiai naudojamas bambukas bei stiklo pluoštas.

Riedlentės - kruizeriai

Riedlentės – kruizeriai buna mediniai arba nailoniniai (plastikiniai), dažnai vadinami „penny board‘ais“. Mediniai kruizeriai pagal dydį paprastai yra artimi klasikinei riedlentei. „Penny boardai“ yra santykinai maži, tad su jais lengva manevruoti, o kur reikia ir pasinešti. Tiek mediniai, tiek nailoniniai kruizeriai turi didelius ir minkštus ratukus, tad jie važiuoja greitai ir užtikrina gerą sukibimą. Kruizeriai yra itin populiarūs, nes jie puikiai rieda miesto erdvėmis, patraukliai atrodo ir daugumai žmonių yra stiliaus detalė.

 

LENTŲ PASIRINKIMAS

Kai žvalgotės lentos riedlentei, patariame rinktis šalto klijavimo klevinę. Dauguma žmonių renkasi lentas kurių plotis nuo 7,5 iki 8,25 colių, bet jums gali tikti tiek mažesnė, tiek ir didesnė, priklausomai nuo jūsų kojos dydžio. 

Medienos rūšys

Itin svarbu atkreipti dėmesį iš kokios medienos pagaminta riedlentė. Kai kurios medienos rūšys greitai susidėvi, neatlaiko apkrovų, deformuojasi  ar lūžta.

Prioritetą visada reikėtų teikti klevinei riedlentei. Tokia lenta bus didelio tankio, dėl to stipri ir kieta. Klevinė riedlentė nesulūš ar nesideformuos net patirdama ekstremalias apkrovas. Be to, klevas labai lengvai pasiduoda formuojamas ir išlaiko suteiktas linijas. Jis naudojamas ir daugybės muzikinių instrumentų gamyboje, pavyzdžiui violončelių. Net ir mažiausia deformacija galėtų pakeisti instrumento skambesį, tad mediena turi būti itin stabili.

Jeigu norite geriausios riedlentės, rinkitės kanadietiško klevo lentą. Tai kiečiausias klevas naudojamas riedlenčių gamyboje ir yra apie 15% didesnio tankio negu kiniškas klevas. Pagal kokybę tarp šių dviejų įsispraudžia kartais naudojamas ir rusiškas klevas.

Riedlentės dydis

Perkamos riedlentės dydis labiausiai turėtų priklausyti nuo jūsų kojos dydžio

  • Jeigu jūsų pėda nedidelė, nešiojate 35-40 (EU) dydžio batus, jums puikiai tiks 7.25 – 7.8 colių pločio riedlentė. Tokio dydžio riedlentę bus lengva valdyti ir pasukti.
  • Pačios populiariausios ir plačiausiai naudojamos 7.75 – 8.25 colių pločio riedlentės.
  • Jeigu jūsų pėdos dydis didesnis negu 45 (EU), patariame rinktis riedlentę 8 colių ir platesnę. Kitu atveju, po triuko bus sudėtinga nusileisti ant riedlentės.
  • Platesnės riedlentės nuo 8.25 iki 9 colių paprastai naudojamos važinėjant ant rampų. Didesnis riedlentės plotas leidžia lengviau nusileisti ant jos po atlikto triuko.

 

RIEDLENČIŲ VAŽIUOKLĖ

Riedlentės važiuoklė lemia kai ji elgiasi, sukasi ir kaip gebėsite atlikti tam tikrus triukus. Pateiksime šiek tiek paaiškinimų, kokią įtaką riedlentei turi jos važiuoklė.

Riedlentės važiuoklė yra „T“ formos mechanizmas, ant kurio montuojami ratukai ir pritvirtintas prie lentos apačios. Jos užtikrina, kad jums atliekant judesius riedlentė reaguos ir judės taip kaip norite. Su teisinga važiuokle tiek riedlentės, tiek jūsų galimybės bus didesnės.

Jeigu esate pradedantysis, visai gera mintis rinktis gamykliškai surinktą riedlentę, kur važiuoklė jau sumontuota. Bet jeigu važiuoklę perkate atskirai, svarbiausias kriterijus į kurį turite atkreipti dėmesį yra jos plotis. Jeigu esate patyręs riedlentininkas ir apie riedlentės važiuoklę norite žinoti daugiau, jums bus pravartu perskaityti mūsų parengtą informaciją.

Važiuoklės dydis – kokį rinktis?

Rinkdamiesi važiuoklę, visų pirma turite įsivertinti ar ji tiks jūsų riedlentei ar ne. Važiuoklės plotis kartu su ratukais turėtų būti toks pats kaip ir lentos plotis. Taip turėsite optimalų stabilumą stovėdami ant riedlentės. Jeigu važiuoklė bus per plati, rizikuojate koja kliudyti riedlentės ratukus, jeigu per siaura – riedlentė tiesiog bus nestabili.

Važiuoklės profilis – žemas, vidutinis ar aukštas

Jūs galite pasirinkti, su kokia važiuokle komplektuotis riedlentę. Riedlentės važiuoklės profilio pasirinkimas priklauso nuo važiavimo stiliaus.

  • Žema važiuoklė savaime reiškia stovėseną arčiau žemės. Taip pat tai reiškia, kad bus naudojami mažesni ratukai. Tokia komplektacija lentą padaro itin stabilia ir puikiai tinkama triukams.
  • Vidutinio aukščio važiuoklė yra populiariausia važinėjimui riedlenčių parkuose ar gatvėse.
  • Aukšta važiuoklė daugiau pakelia lentą nuo žemės. Dėl to tokios riedlentės tampa itin tinkamos posūkiams ir važinėjimui mieste. Tokią riedlentę galėsite stipriau paspausti ir padarysite aštresnį posūkį. Su šia važiuokle paprastai naudojami didesni ratukai. Jeigu atliekant posūkius riedlentės dugnu kabinate ratukus, rekomenduojame po važiuokle sudėti lentą pakeliančias tarpines.

 

VAŽIUOKLĖS paaukštinimo tarpinės – galimybė išvengti lentos trinties į ratus

Šios tarpinės nėra privaloma riedlentės dalis, bet jeigu ji jums būtina, nusipirkite ir sumontuokite tarp lentos ir važiuoklės. Tai nėra brangi detalė, tačiau išsprendžia nemalonias problemas.

Lengva ar sunki važiuoklė – ką pasirinkti?

Su sunkesne važiuokle paprastai yra lengviau čiuožti dėl didesnio jų svorio, bet tuo pačiu, su jomis kiek sunkiau yra pakelti riedlentę nuo žemės. Todėl itin svarbu apsvarstyti prioritetus sprendžiant ar rinktis lengvą ar sunkią važiuoklę savo riedlentei. Jeigu jūsų svoris nėra didelis, tikrai derėtų teikti pirmenybę lengvai važiuoklei, ypač jei planuojate daryti triukus su šuoliukais. Kita vertus, jeigu esate stipresnis ir turite daug jėgos pakelti riedlentę į orą, sunki ir tvirta važiuoklė gali būti geresnis ir ilgaamžiškesnis pasirinkimas.

Iš ko susideda riedlentės važiuoklė?

 

Riedlentės važiuoklę sudaro kelios dalys – tai yra įvorės, centrinė ašis, atraminė plokštelė, pakaba ir ašis ratukų tvirtinimui. Šioje dalyje paaiškinsime apie kiekvieną riedlentės važiuoklės elementą ir kokią įtaką jie daro riedlentės elgesiui.

Centrinė ašis

Centrinė ašis yra kertinis elementas riedlentės važiuoklėje. Ji yra poliuretaninių įvorių viduje ir jungia visas važiuoklės dalis. Centrinei ašiai sulūžus nėra būtinybės keisti visos riedlentės važiuoklės, galima pakeisti atskirai šią dalį.

Centrinė ašis yra vienintelė dalis, kurios dėka galite reguliuoti riedlentės važiuoklės kietumą ir pasukamumą. Turėdami šiek tiek patirties su riedlente galite bandyti eksperimentuoti pareguliuodami jos ašis pagal savo poreikius:

  • Atlaisvinkite centrinės ašies veržlę norėdami staigiau ir lengviau pasukti.
  • Užveržkite centrinės ašies veržlę norėdami stabilesnės riedlentės.

Jeigu pirksite gamykliškai surinktą riedlentę, paprastai jums nereikės nieko papildomai reguliuoti. Riedlentės centrinė ašis bus suveržta taip, kad atitiktų pradedančiojo riedlentininko įgūdžius.

Įvorės

Riedlentės įvorės yra poliuretano / plastiko apvalūs žiedai aplink centrinę ašį. Jų paskirtis dirbti kaip spyruoklėms ir perduoti spaudimą iš jūsų kojų į ašis tam, kad galėtumėte pasukti. Įvorių kietumas apibrėžia riedlentės pasukamumą:

  • Kietos įvorės suteiks riedlentei stabilumo, tad jos tinkamos jeigu darote triukus ir šuoliukus. Ant stabilios riedlentės bus daug lengviau nusileisti ir išlaikyti pusiausvyrą. Kitą vertus, reikės daugiau pastangų tam, kad riedlentė pasisuktų.
  • Minkštos įvorės tinkamos važinėjimui ir „karvingui“, t.y. aštriems posūkiams, bet kartu yra mažiau stabilios važiuojant didesniu greičiu.

Pakaba

Pakaba yra didžiausia važiuoklės dalis, tai metalinis trikampio formos metalinis elementas per kurį praeina ratukų montavimo ašis. Itin svarbu, kad riedlentės pakaba būtų tvirta ir ilgaamžė, kadangi būtent ši dalis patiria daugiausiai smūgių ir apkrovų kai atliekate triukus ar šliuožiate įvairiais paviršiais.

Atraminė plokštelė

Atraminė plokštelė yra plokščias metalinė dalis tiesiogiai tvirtinama prie riedlentės. Į ją tvirtinasi ir pakaba ir centrinė ašis. Atraminė plokštelė yra pakankamai didelė, kad tolygiai paskirstytų apkrovas. Svorio išskirstymas per visą važiuoklę ir suteiks daugiau stabilumo, o taip pat apsaugos pačią riedlentę nuo lūžių dėl šuolių metu patiriamų smūgių.

Montuojant atraminę plokštelę prie riedlentės būtinai ją išcentruokite. Net nedideli netikslumai gali lemti nuolatinį riedlentės sukimą į vieną pusę. Dauguma riedlenčių lentų turi paruoštas skyles atraminės plokštelės montavimui, tad tokiu atveju jums neteks sukti galvos dėl skylių gręžimo ir jų centravimo. Perkant gamykliškai surinktą riedlentę, visi elementai bus sumontuoti tinkamai ir riedlentė bus paruošta naudojimui.

Ratukų ašys

Ašys tvirtinasi riedlentės pakaboje ir ant jų tvirtinasi ratukai. Po ilgo ir intensyvaus riedlentės naudojimo gali nutikti, kad ašis pradės slysti iš pakabos į vieną pusę. Dažniausiu atveju tai lemia jeigu vienoje pusėje yra laisvai besisukantis ratukas, kitoje pusėje – sunkiai. Jeigu taip nutiktų, reikėtų tolygiai susiveržti ratukus, kad jie suktųsi vienodai ir atstatyti ašį į vietą švelniais plaktuko smūgiais. Jeigu problema kartojasi, teks pagalvoti apie ašių keitimą.

 

Riedlenčių ratukai

Riedlenčių ratukų pasirinkimas priklauso nuo jūsų asmeninio važiavimo stiliaus, bet įprastai mažesni ratukai naudojami gatvėse ir mažųjų riedlentininkų, o didesnį ratukai – skate parkuose ir ant rampų. Paaiškinsime apie ratukų dydžius bei kietumą, kad jums lengviau būtų išsirinkti poreikius atitinkantį variantą.

Riedlenčių ratukai būna įvairių dydžių, kietumų ar spalvų. Iš esmės visi jie yra pagaminti iš poliuretano (PU), tai yra specialios rūšies „plastikas“ su geromis elastinėmis savybėmis suteikiančiomis riedlenčių ratukams šoklumo. Tai reiškia, kad jie reaguoja į riedlentininko judesius daug geriau nei tarkim, jei ratukai būtų pagaminti iš įprasto plastiko. Atsižvelgiant į jūsų važiavimo stilių svarbu pasirinkti tinkamo dydžio ir kietumo ratukus, tai turės įtakos riedlentės elgsenai.

Ratukų dydis

Ratukų dydis apibrėžia jų skersmenį ir sąlygoja kaip staigiai galite įsibėgėti bei kaip greitai važiuoti. Esminiai skirtumai:

  • Didesni ratukai suteikia daugiau greičio, bet riedlentė bus mažiau manevringa.
  • Mažesni ratukai – mažiau greičio ir geresnį manevringumą.

50-53 mm: tokios nedidelio skersmens ratukai paprastai naudojami gatvėse bei riedlenčių parkuose atkartojančiuose gatvės objektus. Jie taip pat puikiai tinka jauniesiems riedlentininkams. Su tokiais ratukais greitis nebus jūsų stiprioji pusė, tačiau žemesnis svorio centras leis stabiliau jaustis ir lengviau atlikti triukus.

54-60mm: tai yra dažniausiai naudojamo skersmens ratukai. Jie puikiai tinka tiek pradedantiems, tiek ir patyrusiems riedlentininkams. Šie ratukai suteikia daugiau greičio ir puikiai tinka važinėtis riedlenčių parkų „baseinuose“ bei ant rampų, kur atliekami dideli šuoliai į orą. Riedlentė su 54-60 mm ratukais bus visapusiška ir tiks važinėti visur.

Ratukų kietumas / durometras

Riedlentės ratukų durometras arba kietumas matuojamas A skalėje, ir prie kietumo indekso skaičiaus žymimas „A“ raide, pvz. 95A. Egzistuoja ir kitos skalės, bet jos naudojamos itin retai. Kuo aukštesnis durometro indeksas, tuo ratukas bus kietesnis. Tai reiškia, kad ratukas su indeksu 100A bus kietesnis už ratuką paženklintą 90A. Ratukų kietumas turi reikšmingos įtakos riedlentės elgesiui:

  • Kietesni ratukai suteiks didesnį greitį bei tarnaus ilgiau. Tačiau jie turės mažesnį sukibimą su danga ir prasčiau sugers smūgius.
  • Minkštesni ratukai geriau absorbuoja smūgius bei sukimba su danga, bet nėra tokie greiti ir greičiau susidėvi.

95-100A: Tokio kietumo ratukai yra populiariausių tarp riedlentininkų. Nesvarbu ar važinėsitės gatvėmis, ant rampų ar riedlenčių parke, toks pasirinkimas bus saugus.

Transportavimui: Jeigu pirminė jūsų riedlentės paskirtis tarnauti kaip transporto priemonei, patariame rinktis didesnius ir minkštesnius ratus. Jie suteiks daugiau komforto riedant miesto gatvėmis.

Triukams: Jeigu pirminė jūsų riedlentės paskirtis yra triukų atlikimas, teisingas pasirinkimas būtų kietesni ratai. Jie bus jautresni ir riedlentė greičiau reaguos į jūsų kūno judesius, tai turėsite geresnę kontrolę.

Patarimas: balti ratukai tarnauja ilgiau nei spalvoti

Spalvotuose riedlenčių ratuose yra dažų, dėl to jie susidėvi gerokai greičiau negu poliuretanas. Baltuose ratukuose nėra dažų pigmento, tai yra gryniausias poliuretanas. Todėl šie ratukai yra patvaresni negu spalvoti.

 

Renkamės riedlentę kruizerį

Pagelbėsime su kruizerių jums arba jūsų vaikams pasirinkimu. Šioje skiltyje trumpai apie svarbiausius šių riedlenčių elementus ir savybes.

Kokio tipo kruizerį derėtų pasirinkti?

Iš esmės yra 2 rūšių kruizeriai. Jie skiriasi medžiagiškumu ir savo forma. Abiejų rūšių riedlentės puikiai tinka vaikams, pradedantiems riedlentininkams, o taip pat ir visiems norintiems turėti vikrią ir maloniai važiuojančią riedlentę. Dauguma kruizerių galinėje dalyje turi į viršų riestą uodegą, vadinamajį „kick tail‘ą“, kaip ir senos geros klasikinės riedlentės.

 

PENNY BOARD‘ai - plastikinės riedlentės

Plastikinės riedlentės, plačiai žinomos kaip Penny board‘ai, yra gana kompaktiški, siauresnėmis lentomis ir gana lengvi. Šios riedlentės gana gerai sukasi, jas lengva neštis, dėl to jos puikiai tinka vaikams ir jų yra labai mėgstamos. Penny board‘ams naudojami didesni ir minkšto mišinio ratukai, tad šios riedlentės gana greitai ir maloniai rieda.

Tačiau su šiomis Penny board‘ais nepatariame daryti triukų. Jeigu vaikas nori mokintis triukų, laikas pagalvoti apie klasikinę riedlentę.

 

Mediniai Kruizeriai

Mediniai kruizeriai yra klasikinės riedlentės ir longboardo mišinys. Jie puikiai tinkami naudoti kaip transporto priemonės arba tiesiog pramoginiams pasivažinėjimams po miestą. Pati kruizerio lenta yra platesnė negu Penny board‘o, tad juo kiek lengviau važiuoti.

Be to, lyginant su klasikinėmis riedlentėmis, mediniai kruizeriai turi aukštesnes ašis ir minkštus didelius ratukus, tad važiavimas tokia riedlente prilygsta tolygiam plaukimui.

 

Longboardo pirkimas

Šiame straipsnyje pasistengsime paaiškinti apie longboardo pasirinkimo subtilybes bei papasakosime apie jo dalis.

Kokį longboardą pasirinkti?

Logboardai dažniausiai turi gana ilgą lentą ir yra pagaminti iš klevo ar bambuko medienos, kartais sustiprinti stiklo ar net anglis pluoštu. Iš esmės longboardas sukuria malonią važiavimo patirtį, jis rieda švelniai ir tolygiai. Jo pagrindinė paskirtis – važinėjimas, o ne triukų darymas.

Išskirtumėme 6 skirtingus longboardų tipus. Jis skiriasi savo forma, kas apibrėžia važinėjimo su jais stilių.

Kruizeris / karvingo longboardas

Karvingui skirti loangboardai ir kruizeriai turi nemažai panašumų, tiek vienas, tiek kitas suteikia stovėjimo ant banglentės pojūtį. Karvingo longboardai sutverti gatvėms, nuokalnėms ir ilgiems posūkiams. Jie, taip pat kaip ir kruizeriai, puikiausiai tinka pramogai ir važinėjimui mieste. Šie longboardai gana dažnai būna sustiprinti stiklo pluošto sluoksniu, dedamu į lentos konstrukciją. Tai prideda lentai patvarumo ir ilgaamžiškumo, o lenta išlieka lanksti. Mes rekomenduojame kruizerius ir karvingo longboardus pradedantiesiems ir visiems norintiems praleisti laisvalaikį riedant ant lentos.

DOWNHILL / FREERIDE

Kaip ir sufleruoja pavadinimas, downhillo loangboardai yra sukurti dideliu greičiu leistis nuo kalnų. Tuo tarpu freeride longboardas sukurtas taip, kad juo būtų patogu atlikti slydimus. Downhillo longboardai dažniausiai yra itin kieti, tai suteikia stabilumo esant dideliems greičiams. Kitų šių abiejų riedlenčių savybė, jog jos turi išpjovas lentos apačioje ties ratukais. Tai leidžia labiau spausti lentą ir sumažina ratukų ir lentos kontakto galimybę aštriame posūkyje.

Važinėjant downhillo ar freeride longboardu rekomenduojame visada dėvėti apsaugas.

Laisvojo stiliaus (Freestyle) loangboardas

Laisvojo stiliaus longboardas skirtas tiems, kas nori daryti triukus ir slysti per asfaltą. Jis taip pat puikiai tinka važinėjimui lygiose vietovėse. Šie longboardai yra minkštesni ir lankstesni ir optimaliai tinka triukams skrodžiant miesto gatves.

Šokėjo longboardas

Šokėjo longboardas pagamintas su itin ilga lenta, o ašys tvirtinamos iš apačios. Tokia konfigūracija suteikia daug erdvės šokio žingsneliams.

Dėl itin ilgos lentos ir važiuoklės bazės, šis longboardas puikiai gali pasitarnauti ir kaip labai patogi transporto priemonė ilgesniame kelyje. Be to važinėjimas ant šokėjo loanboardo bus puiki treniruotė jūsų koordinacijai.

 

Longboardų važiuoklės


Longboardų važiuoklės lyginant su klasikinėmis riedlentėmis yra montuojamos atvirkščiai. Be to, downhillo longboardui naudojamos truputį platesnės bei žemesnės ašys lyginant su kitomis longboardų rūšimis.

Iš esmės, važiuoklė gali būti montuojama 2 skirtingais būdais.

TOP MOUNT – montavimas iš apačios

„Top mount“ yra tradicinis važiuoklės montavimo būdas, kai ji tvirtinama prie lentos iš apačios. Įprastai tokiu būdu važiuoklė būna sumontuota ant kruizerių, karvingo ir šokėjo longboardų.

DROP-THROUGH – montavimas iš viršaus

„Drop-through“ montavimas leidžia nuleisti pačią lentą arčiau žemės. Tai suteikia daugiau stabilumo. Toks važiuoklės tvirtinimo būdas ypač naudingas jeigu leidžiatės nuo kalnų arba atliekate slydimus. Kaip matosi iš paveikslėlio, važiuoklės atraminė plokštelė yra pritvirtinta prie lentos viršaus.

 

Longboardo ratukai

Loangboardo ratukai yra didesni negu naudojami su klasikinėmis riedlentėmis. Tai lemia didesnį greitį ir tolygesnį važiavimą. Be to longboardo ratukai daug geriau sugeria kelio nelygumų sukeliamas vibracijas. Mažesni ratukai suteiks jūsų longboardui vikrumo, didesni daugiau greičio ir geresnį pravažumą pvz. per smulkius akmenukus.

Kitas svarbus faktorius, kurį turėtumėte apsvarstyti, tai ratukų kietumas. Minkšti ratukai puikiai sukibs su kelio danga ir sugers virpesius, kieti ratukai užtikrins didesnį greitį ir suteiks galimybę atlikti praslydimus ant asfalto. Ratukų kietumas matuojamas durometro skalėje nuo 70A iki 100A.

 

Tikimės, ši informacija padėjo Jums susigaudyti, kaip pasirinkti pirmąją riedlentę. Mes siūlome platų riedlenčių asortimentą visiems važiavimo stiliams. 

Klasikinės riedlentės

Longboard'ai

Kruizeriai - penny boardai